sobota, 3 września 2011

Jesień

Już przyszła i pachnie Nadworze i na tarasie. Śliwki, drozofilki (Drosophila Melanogaster), inne światło. Lobelie powoli przekwitają. Na zakończenie były dwa dni nieziemskiego upału, jakby lato chciało nam zagrać na nosie. Dzikie wino zaczyna powoli się zaróżowiać. Zbieramy jarzębiny, Kronopio czai się na kasztany. Dzikie jabłka lecą nam pod nogi. W przedszkolu wyraźnie ćwiczą piosneczki o dzielnych przedszkolakach, co to mimo deszczu oraz innych przeciwności losu dzielnie maszerują do przedszkola. Na powitanie nowych współtowarzyszy niedoli..?

Kronopio przywlókł pierwszy katar i pierwszy kaszel Zrobiłam syrop z cebuli. Otwieramy nowy sezon przeziębień. W tym roku przybył nam nowy pacjent - Fama - ciekawe jak niby go uchronię przed przedszkolną zarazą. Na razie najbardziej chora jestem ja.

Czytamy Kubusia Puchatka, a właściwie teraz już Chatkę Puchatka.Dziwnie się czyta Krzysiowi o przygodach Krzysia. Najbardziej śmieszą go łamańce językowe - wszystkie te słoniocy i urorurodziny

Jesień. 

4 komentarze:

  1. Moja Trzylatka po dwóch dniach przedszkola wpadła w przeziębienie ... Jeśli nie jest to nadmierną fatygą, proszę podrzuć przepis na syrop cebulowy (ja bym pociachał cebulę na drobniutko i dodał do niej łyżkę miodu). Czy błądzę? Z góry dziękuję ;-)
    Clou

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robię tak: Siekam cebulę na plastry, na dno słoiczka daję 2 łyżeczki cukru, potem plaster cebuli, cukier, cebula, cukier, aż do końca (na wierzchu dużo cukru), zakręcam i odstawiam w ciemne i chłodne miejsce na noc. Rano odcedzam przez gazę i zlewam do szklanego (to ważne!) naczynia - może być butelka, słoik, cokolwiek. Można przechowywać maks dwa tygodnie w ciemnym i chłodnym miejscu. Dziecku możesz dawać po łyżeczce 3 razy dziennie, ale ostatnia o 16, bo działa wykrztuśnie. Sobie - łyżkę 3 x dziennie i ostatnia o 18 ;-) (wiem, to zależy o której chodzisz spać). Zamiast cukru możesz dać miód.
    Na przeziębienie świetnie działa gorące mleko z miodem (2 łyżeczki) i ząbkiem czosnku, ale mój młody nie chce tego pić :(

    OdpowiedzUsuń
  3. P.S. Współczuję - bo teraz będzie tydzień w przedszkolu i dwa w domu - ale kiedyś to i tak nastąpi..

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki Janino ;-|) sądzę, że z miodem będzie skuteczniejsze i zdrowsze - kurację z czosnkowym "serum" (u nas wzbogaca się toto o łyżeczkę masła) znam i stosuje się w mojej rodzinie od pokoleń tyle, że należy wypić ten przysmak tak gorący jak się da duszkiem.

    OdpowiedzUsuń